2017. feb 21.

Névjegy

írta: Furin Irina
Névjegy

Szakmai - dióhéjban

Dr. John Butlerrel, oktatómmal
Dr. John Butlerrel, oktatómmal

Nevem: Furin Irina. A hipnózisnak két ágát tanultam: a hagyományos, szuggesztiókon alapuló hipnózist és az úgynevezett transzformációs hipnózist.

Ez utóbbit a híres Gil Boyne közvetlen tanítványától, a nemzetközileg elismert Dr. John Butlertől tanultam, akit először abban a videóban láttam, amelyben érzéstelenítés nélkül végeznek rajta hasműtétet. Egyszerűen lenyűgözött. Mint később találkozásunk során kiderült, egy valóban rendkívüli emberről van szó.

Két nagyszerű hazai oktatómat sem hagyhatom ki, hiszen mind emberileg, mind szakmailag rengeteget köszönhetek nekik: Balázs Attilát, a hatalmas lelkű Cédrust és Péter Tamást, a szakma mélységeit szenvedélyesen kutató mester hipnotizőrt.

Okleveleimet a Hypnotherapy Training International, The Hypnosis Training Institute of Hungary szereztem az alábbi területeken:

  • A HIPNÓZIS ALAPJAI
  • TRANSZFORMÁCIÓS HIPNÓZIS
  • HIPNOTERÁPIA
  • HALADÓ ANALITIKUS HIPNOTERÁPIA
  • HIPNOTERÁPIA MESTERKURZUS
  • HIPNOTERÁPIA AZ EGÉSZSÉGÉRT
  • A TERMÉKENYSÉG ÉS A SZÜLÉS TÁMOGATÁSA HIPNÓZISSAL
  • ÖNHIPNÓZIS HALADÓKNAK
  • CERTIFICATION OF HYPNOTHERAPY
  • DIPLOMA OF HYPNOTHERAPY

A legnagyobb tanítómesterem azonban maga a tudat volt, mind az enyém, mind a klienseimé. Hipnózisban, megfelelően kialakított transz állapotban rendkívüli kincseket nyújt nekünk.

Lelki - kissé bővebben

IrinaGyerekkorom óta keresem a válaszokat, magyarázatokat azokra a jelenségekre és megélésekre, amik a háttérből irányították és meghatározták az életemet.

Ezért először farkaséhséggel határos tudásszomjjal vetettem magam bele a pszichológiába. Annyira komoly szenvedéllyé vált ez a terület, hogy elgondolkodtam azon, hogy más diplomáim mellett egyetemen is tanuljam. Azonban lassan körvonalazódott bennem egy hiányérzet: a pszichológia nem volt képes teljes magyarázatot adni a tapasztalataimra és kérdéseimre. Ifjú, nyersen világmegváltó fejjel úgy éreztem, ez a szakma ebben a formában nem nekem való. Minden akkori önfejűségem ellenére egy dologban valóban rátapintottam egy számomra roppant fontos igazságra: nem juthatunk el a gyökerekhez, ha nem megyünk mélyebbre a nyugati civilizációban bevett "tudatos" gondolkodásmódnál. Az intellektus, bármily csiszolt, nem megoldás!

Innen, előre könnyen megjósolható módon, figyelmem az ezoterikus és spirituális tanok fele fordult. Emellett mohón kerestem a válaszokat a filozófiában is, ahol nagyszerű kincsekre bukkantam.

Az intuíció, vagy az a bizonyos belső hang nagyon jó segítőm és barátom volt a keresésben. Rengeteget tanultam Jane Roberts Seth könyveiből. Ezek voltak talán az első könyvek, ahol  nem tapasztaltam ellentmondást a saját tapasztalataimmal és megéléseimmel.

Másik kedvencem Szepes Mária volt, természetesen a  Vörös Oroszlánnal az első helyen. Sokan talán fikcióként olvassák, de ha mélyebben megéljük saját teljes valónkat, akkor egyszer csak rádöbbenünk, hogy egy térképet tartunk a kezünkben.

Eddig a pontig minden előre kiszámítható módon haladt: tudásom, megértésem ugyan gyarapodott, de valami mégis hiányzott. Fogalmam se volt, hogy mi. Azt vettem észre, hogy a lényegi, belső dolgok megváltoztatása roppant lassan és bizonytalanul halad, meditáció ide, olvasás oda. Sokszor estem vissza a régi kerékvágásba. Régi érzések rántottak megint bele abba, amit már ezerszer kielemeztem és megértettem. Rájöttem, hogy még mindig az intellektus szintjén bújócskázom.

Ekkor jött a hipnózis. Számomra elsőre annyira átütő élmény volt, hogy abban a pillanatban tudtam, ezt kerestem. No nem mintha a hipnózis lenne a szent Grál, semmiképpen, de egy rendkívüli eszköz. Egy kulcs, ami a belső tudatot nyitja. Odabent, mélyen pedig mindenkinek ott rejlik a személyes szent Grálja. Innentől rajtunk múlik.

Önmagában a hipnózis persze pusztán egy transz állapot, amelyben az ember sokkal közvetlenebb kapcsolatba kerül saját belső lényével. Amikor ezt a transz állapotot (illetve állapotokat) megtanulja kezelni, megtanul bennük közlekedni és működni, akkor egy roppant erőforrásra lel. És ez már az önhipnózis.

Ez volt az az eszköz, ami végre egyszerre összekötötte az elméletet a megtapasztalással. A sok könyv, előadás, tanfolyam nem volt hiábavaló. Az intellektuson keresztüli változtatási kísérleteket, amelyek leginkább az önmagunkkal való sakkjátszmához hasonlítanak, felváltotta a tudatos, mély változás.

Nagy szerencsém volt ez másoknál is megélni. Rendkívüli élmény látni az embereket magukra ébredni, látni, ahogy lelkileg újjá születnek, ahogyan megváltoznak, pontosabban,  egyre inkább valódi önmagukká válnak. Én nem klienseket látok, ügyfeleket vagy pácienseket, hanem embereket, akik ugyanúgy keresik az utat, ahogyan én teszem. Amiben segíteni tudok, az az, hogy hidat képezek köztük és belső, Valódi Énjük között, amíg meg nem tanulják ezt a kapcsolatot maguk működtetni és a javukra használni.

Célom nem az, hogy évekig visszajárjanak hozzám az emberek, hanem látni azt, ahogy lelki értelemben "önjáróvá" válnak, tudatossá saját belső folyamataikra, erőforrásaikra, hogy ne másoktól függjenek, pláne ne piruláktól, hanem saját belső valódi énjük vezérelje őket.

Hogy azzá a teljes emberré váljanak ismét, akinek eredetileg születtek.

Szólj hozzá